به گفته دوستار درباره دیتاسنتر مجازی، با بهرهگیری از دیتاسنتر مجازی، بدون نیاز به سرمایهگذاری اولیه و نگرانی از راهاندازی و نگهداری زیرساختهای پیچیده، یک دیتاسنتر مجهز و استاندارد در اختیار خواهید داشت. ازجمله امکانات و خدمات دیتاسنتر مجازی سرویسهای مدیریت شده، ارائه خدمات مانیتورینگ، پیکربندی تجهیزات امنیتی فیزیکی و… هستند.
او صحبتهایش را ادامه داد و درباره سرویس پشتیبان گیری گفت: «سرویسهای پشتیبان گیری جزو سرویسهای گرانقیمت هستند ولی این سرویس در حالت ابری، نصب و راهاندازی راحتی دارد و مقرونبهصرفه هست و سهولت بازیابی اطلاعات و امنیت نیز دارد. سرویسهای پشتیبان گیری طراحی پیچیدهای دارند اما این سرویس در بستر ابر اینگونه نیست. با استفاده از سرویس پشتیبان گیری ابرآمد، میتوان از اطلاعات مختلف سازمان مانند فایلها، بانکهای اطلاعاتی، نرمافزارهای کاربردی و ماشینهای مجازی نسخه پشتیبان تهیه کرد.»
سرپرست خدمات پلتفرم ابری ابرآمد درباره سرویس شرایط بحرانی اینگونه توضیح داد: «سرویس شرایط بحرانی نیز جزو سرویسهای بسیار سخت با طراحی پیچیده و گرانقیمت است که استفاده از نوع ابری آن بهصرفه است. درواقع پیادهسازی طرحهای تداوم کسبوکار، فرایندی پیچیده و هزینهبر است که با بهرهگیری از راهکارها و زیرساختهای سرویس شرایط بحرانی بر بستر ابر، میتوان طرحهای تداوم کسبوکار و شرایط بحرانی را در زمان بسیار کوتاهتر و با هزینهی بهمراتب کمتر، عملیاتی و بهرهبرداری کرد.» به گفته او، سرویس شرایط بحرانی سه مدل دارد؛ «سرویس شرایط بحرانی در بستر ابر»، «سرویس شرایط بحرانی به بستر ابر» و «سرویس شرایط بحرانی از بستر ابر».
موثرترین روشهای تبلیغاتی در فضای ابری
چگونه در فضای ابری تبلیغات کنیم؟